آخرین اخبار
۲۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰
دعای شب ششم محرم برای حل مشکلات،  تضمینی | با خواندن این دعا امشب به مهمترین خواسته ات میرسی
بازدید:۷۲۴
شب ششم محرم به نام یکی از فرزندان امام حسن(ع) منسوب بوده که ماجرا و دلیل نام گذاری روز ششم ماه محرم را با حدیث هایش مشاهده میکنید.
کد خبر : ۹۸۴۷۱

بوی ماه محرم می آید، ماه سوگواری و عزا در غم پسر فاطمه، ماهی که صدای عزاداری شیعیان، نوحه و روضه خوانی، سینه زنی و زنجیر زنی از هر سویی به گوش می رسد، ماهی که هر یک از شب و روزهایش به یکی از شهدای دشت کربلا اختصاص دارد. در این بخش از صد آنلاین به سوال برخی از کاربران در مورد نامگذاری روز ششم محرم، روز ششم محرم شهادت کیست؟ روز ششم محرم متعلق به کیست؟ پاسخ داده ایم.

 

هر یک از شب های محرم به نام یکی از شهدا یا شخصیت ها یا وقایعی مرتبط با جریان کربلا نام گذاری شده است.در عُرفِ عزاداریِ شیعیان در ایران، شب 6 محرم به قاسم(ع) اختصاص دارد.

 


شب ششم محرم به حضرت قاسم بن الحسن (علیه‌السّلام) منسوب بوده و ذاکران و مداحان در این شب به نقل مصائب وی می‌پردازند. روضه شب ششم محرم، به ذکر مصائب و شهادت مظلومانه در کربلا، اختصاص یافته است. نامگذاری شب ششم محرم از طرف مداحان و ذاکران اهل بیت، برای زنده نگه داشتن یاد حماسه بزرگ عاشورا و جایگاه قاسم پسر نوجوان امام حسن(ع) انجام شده است.

 

قاسم بن حسن از فرزندان امام حسن(ع) است که در واقعه کربلا به شهادت رسید. نقل شده در شب عاشورای سال 61ق هنگامی که امام حسین(ع) به یارانش خبر داد که روز بعد کشته می شوند، قاسم بن حسن از او پرسید:
آیا من هم کشته می‌شوم؟

امام حسین از او پرسید:

مرگ در نزد تو چگونه است؟

قاسم پاسخ داد:

تخفیفات تابستانه لوازم خانگی و دیجیتال + ارسال رایگان در انتخاب من

«یا عَمَّ اَحْلی مِن الْعَسَل:ای عمو شیرین‌تر از عسل»(خصیبی، الهدایة الکبری، 1419ق، ص204)

قاسم بن حسن روز عاشورا به حضور امام حسین(ع) آمد تا اجازه‌ی جنگیدن با دشمنان را بگیرد. امام او را در آغوش گرفت و هر دو مدتی گریه کردند تا اینکه هر دو غش کردند. قاسم اصرار می‌کرد و دست و پای امام حسین(ع) را می‌بوسید تا این‌که امام به او اجازه داد.( مجلسی، بحارالأنوار، 1413ق، ج45، ص34.)
قصه دامادی حضرت قاسم در صحرای کربلا

برخی مداحان و روضه خوانان در مراسم های عزاداری قصه دامادی جناب قاسم علیه السلام در کربلا و تزویج او با فاطمه بنت الحسین (ع) را بیان می کنند که صحت ندارد. به گفته برخی محققان نخستین کسی که داستان عروسی قاسم را ذکر کرده، ملاحسین واعظ کاشفی در روضه الشهدا است( پیشوایی، مقتل جامع، 1395ش، ج2، ص555)

ملاحسین واعظ کاشفی(درگذشته 910ق) در کتاب روضة الشهدا نقل کرده است که پس از اجازه امام حسین(ع) به عازم شدن قاسم برای جنگ،‌ به قاسم فرمود:

پدرت به من وصیت کرده که یکی از دخترانم را به عقد تو درآورم و به عباس(ع) و عون و زینب(س) فرمود:مقدمات عقد قاسم را فراهم کنند. پس قاسم در روز عاشورا عروسی کرد و سپس وارد میدان شد.(کاشفی، روضه الشهداء، نوید اسلام، ص401.)

دعای خواستگاری مجرب و بهترین دعا برای جذب یا بازگشت خواستگار موردعلاقه یا دریافت پاسخ مثبت در خواستگاری را، میتوان از دل قرآن استخراج کرد.
دعای خواستگاری برای زیاد شدن خواستگار

دعای خواستگاری برای دختر جزو ادعیه ای است که علاوه بر استخاره برای باز شدن بخت، در غالب دعای مجرب برای امدن خواستگار مورد نظر استفاده می شود. این دعاها که برای ازدواج موفق و خوشبخت شدن، از دل قرآن و سوره های مختلف موثر در بخت گشایی دریافت می شود، بهترین ها برای جذب خواستگار می باشد که در ادامه این بخش از دین و مذهب  به آنها اشاره شده است.

دعای مجرب خواستگار و آسان شدن امر ازدواج
یکی از بهترین ها به عنوان "دعای خواستگار مورد علاقه" و "دعای مجرب زیاد شدن خواستگار " خواندن سوره فرقان به شکلی است که در ادامه گفته شده است.

اگر فرد مجردی دوست دارد که ازدواج کند سه روز روزه بگیرد و در هر شب آن پیش از رفتن به رختخواب 21 بار آیات 74 -76 سوره فرقان را بخواند و از خداوند بخواهد تا خواسته اش را برآورده سازد خداوند امر ازدواج او را آسان میکند.(مستدرک الوسائل، ج14، ص211)

دعای خواستگاری فوری و جذب خواستگار فراوان

یکی از بهترین دعاها برای آمدن خواستگار، دعای بخت گشایی روی پوست آهو می باشد که از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است. حتما درمورد سوره احزاب و بخت گشایی قوی شنیده اید و میدانید که خواندن سوره احزاب برای ازدواج بسیار سفارش شده است. روش انجام بخت گشایی پوست آهو به شرح زیر است.

حضرت محمد(ص) میفرمایند:

اگر سوره احزاب را بر پوست اهویی بنویسند و در ظرف کوچک شیشه ای قرار دهند و در منزل بگذارند، خواستگاران دختر او و خواهران و بستگان او زیاد شوند و میل و رغبت دیگران به دختر زیاد شود هر چند فقیر و درمانده باشد(تفسیرالبرهان، ج4، ص407)

گرفتن جواب مثبت در خواستگاری

یک دعا برای گشایش بخت که ردخور ندارد و برای باز کردن بخت پسر مجرد فوری و سریع الاجابه می باشد، دعایی است که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده و برای انجامش باید اینگونه عمل کنید:

هر کس سوره (طه) را بنویسد و در پارچه سبزی قرار داده و به خواستگاری برود، خواستگاری اش رد نمی شود و حاجتش برآورده می شود..(تفسیرالبرهان، ج3، ص696)

اشتراک گذاری:
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها